Assalamualikum warah matullah Hiwabarakatu.

"Terima Kasih kerana sudi hadir pada page yang tidak seberapa ini.HArap-harap Anda Semua yang dah terlanjur Click pada Page ini Sila Lah Follow Blog ini untuk tip2 dan SEdikit Singkapan Dari Isu semasa ke semasa"
Terima Kasih bagi yang Dah Follow,Alu- aluan Bagi yang belum follow
oK!..BERSAMA ABANG BRO ,yang,Tidak
Secantik Madu,Tidak Semanis Rupa.=).///


✿¸.•❤••❤•بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •❤••❤•.¸✿

✿¸.•❤••❤•بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •❤••❤•.¸✿
❤••❤Lihat Di langit, tanya awan, Siapa pencipta Kita❤••❤

Assalamualaikum Semua =)

Sunday, August 28, 2011

Friday, August 26, 2011

BLOGkU TERPAKSA DI TERMINATe.=(..

ABG BRO SANGAT LA MEMINTA MAAF...
ISH..SEDIHNYA RASA...
HEMMMM...
bLOG NI TERPAKSA DI BUBARKAN..KERANA..
MCM2 DAH BERLAKU KAT BLOG NI..
BUTTON FOLLOWER HILANG..
TAK LEY COMMENT PAGE GUNE GOGGLE ACCOUNT..TAK TAU LAH KENAPA..
(T_T)..
sEDIH LAA..

TKPER...
paS NI ABG BRO AKAN BUAT SATU LAGI BLOG..
DAN AKAN FOLLOW KORUNK SEMUA..
SUPPORT BLOGGER!!.

ARRGGHHHHH!!!..
YA-ALLAH..SESUNGGUHNYA HANYA PADA BLOG INI LAH YANG
MAMPU UNTUK KU BERDAKWAH DAN BERKONGSI ILMU...
....
AKU TIDAK AKAN PUTUS ASA UNTUK MENYAMPAIKAN
ILMU DAN DAKWAHKU SAMPAI AKHIR HAYAT INI..
WALAUPUN TERPAKSA MENAIKKAN SEMULA BLOG BARU...
THANK GUY  FOR FOLLOWING..
THANK SURGEANT KERORO..!.
U DA BEST.

~Nabi tak Mengaku ummat~

FOR man??HAHA..




DALAM amalan kontemporari, perkataan ‘gay’ biasanya menggambarkan orientasi seksual seseorang iaitu berkaitan emosi, romantik, seksual atau tarikan kecintaan kepada yang lain.

Terma homoseksual merujuk kepada kelakuan seksual atau tarikan antara manusia sama jenis
Perkataan ‘gay’ dikatakan berasal daripada bahasa Perancis lama iaitu ‘gai’. Pada peringkat awal, ‘gay’ membawa beberapa pengertian seperti ‘rasa bebas tanpa kerungsingan’, ‘gembira’ atau ‘riang dan suka menunjuk-nunjuk.’

Hari ini, ‘gay’ lebih cenderung membawa maksud hubungan jenis sesama jantina, dipanggil juga homoseksual (liwat), tetapi biasanya ia merujuk kepada lelaki sesama lelaki.
Bukan sedikit mereka yang terbabit dengan aktiviti terbabit, malah di Barat, ia menjadi budaya yang semakin luas pengaruhnya.Tidakkah ia suatu fenomena yang bertentangan dengan fitrah semula jadi manusia?


Bagaimana Islam melihat situasi ini?
Penceramah bebas, Mohd Rani Awang Besar, berkata hubungan seksual luar tabie seperti itu adalah haram dan tergolong dalam dosa besar.
“Di zaman kaum Nabi Luth di tengah padang pasir menjadi lautan kerana mereka suka pada lelaki.
“Walaupun ada perempuan, mereka tidak suka, hanya berminat pada lelaki iaitu sama jenis dengan mereka,” katanya.
Di negara ini, kewujudan kaum gay memang ditolak walaupun tiada perangkaan rasmi.
Laporan Harian Metro mengenai ‘gay jamban’ baru-baru ini menunjukkan homoseksual semakin menular di ibu kota terutama di kalangan belia, pelajar sekolah menengah dan institusi pengajian tinggi, malah pelancong asing.
Lebih teruk apabila mereka tanpa segan dan bersalah turut menjadikan tandas awam di pusat beli-belah sebagai lokasi memadu asmara, bercumbuan atau melakukan hubungan seksual dengan pasangan sejenis.
Tabiat suka kepada pasangan sejenis bermula pada zaman kaum Nabi Luth a.s, apabila mereka tidak cenderung kepada golongan wanita.


Kaumnya lari daripada fitrah. Hidup mereka menentang arus, mengikut nafsu serakah tanpa mempedulikan nilai agama dan kemasyarakatan.


Walaupun Nabi Luth menasihati mereka, ia tidak diterima sedikitpun, sehinggakan tetamu baginda sendiri mahu diusik. Disebabkan itu, mereka ditimpa musibah yang sungguh dahsyat, buminya tenggalam sehingga menjadi lautan.
Kisah ini diceritakan dalam al-Quran melalui beberapa surah, antaranya surah al-Akabuut, an-Naml dan al-Hijr."Dan Nabi Luth juga tatkala ia berkata kepada kaumnya: Patutkah kamu melakukan perbuatan yang keji sedang kamu nampak kejinya?
“Sesungguhnya kamu mendatangi lelaki, bukan perempuan kerana memuaskan nafsu syahwat kamu. Bahkan kamu kaum yang jahil.” (an-Naml:54-55)
“Nabi Luth berkata: Di sini ada anak-anak perempuanku, kalau kamu mahu melakukan. Demi umurmu, sesungguhnya mereka membuta-tuli dalam kemabukan maksiat mereka.


“Akhirnya mereka pun dibinasakan oleh letusan suara yang menggempakan bumi, ketika matahari terbit. Maka, Kami jadikan negeri kaum Lut itu tunggang-terbalik dan Kami hujani atasnya dengan batu dari tanah yang dibakar.” (al-Hijr: 71-74)




Nabi Muhammad bersabda, maksudnya: “Perkara yang paling aku takuti menimpa ke atasmu adalah perbuatan kaum Luth. Dilaknati mereka yang melakukan perbuatan seumpama kaum Luth.” (Hadis riwayat Ibn Majah, at-Tirmidzi dan al-Hakim)
Mohd Rani berkata, kisah membabitkan kaum Luth itu tidak boleh dipandang ringan, malah perlu diambil ingatan dan pengajaran semua pihak.“Tetapi sekarang ini orang sudah lupa sejarah kerana kepuasan nafsu semata-mata. Nabi tidak mengaku umat bagi lelaki yang suka kepada lelaki,” katanya.
Beliau berkata, golongan gay tidak boleh dibiarkan, sebaliknya perlu diambil tindakan dengan pendidikan secukupnya.
“Kena tarbiyah dan bagi bimbingan supaya mereka tidak berterusan dalam perbuatan itu. Ajaran agama perlu diberikan secukupnya supaya mereka boleh kembali hidup dan bekerja seperti orang biasa.
“Jangan pula nanti kegiatan itu seperti satu kerjaya yang menjanjikan pulangan lumayan. Mereka perlu diajak dan dibimbing secara khusus,” katanya.
Beliau tidak mempertikaikan kewujudan lelaki lembut dan tidak mempersalahkan mereka kerana perwatakan sedemikian adalah ciptaan Tuhan juga, cuma yang perlu dipastikan ialah tidak terbabit dengan gejala homoseksual.

 “Tuhan menjadikan begitu (lembut) tidak boleh menghina mereka. Tidak semua orang lembut melakukan aktiviti macam itu.


“Menjadi masalahnya ialah mereka diperalatkan golongan lelaki bertubuh kasar untuk melepaskan nafsu,” katanya.
Beliau mengajak golongan yang terbabit dengan homoseksual supaya kembali kepada fitrah kemanusiaan dan segera bertaubat kerana dengan taubat, dosa mereka mudah-mudahan diampunkan Allah
Penolong Profesor Kulliyah Ilmu Wahyu dan Sains Kemanusiaan, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Dr Abdul Salam Muhammad Shukri, berkata secara fitrah setiap manusia ada rangsangan seksual dan secara normal manusia tertarik kepada jantina berlainan jenis.
“Bagi menjaganya, Islam menganjurkan ikatan perkahwinan. Apabila seorang wanita telah berkahwin, suami mempunyai hak dan tanggungjawab sepenuhnya ke atasnya,” katanya.
Menurutnya, gangguan seksual di luar fitrah adalah tidak normal dan manusia perlu berusaha untuk menjauhinya, malah mengikis perasaan sedemikian.
“Kecenderungan sedemikian adalah suatu penyakit. Ia berupa ketagihan atau kegilaan. Kegilaan dan ketagihan sedemikian hanya boleh dihilangkan apabila hukuman berat dijatuhkan ke atasnya selain manusia sendiri mengubahnya,” katanya.



yaAllah..Hodohnye..


APA KITA NAK KATA??

ni manusia ke setan.?

Projek : Kurus Dalam MAsa 2 BULAN???WOw..


Dia ni jadi kurus dalam masa 2 bulan jek..
Fuh gila kental an dier..ape rahsia dia agaknya ek?..
Runsing2..
tp macam tak percayakan..
Baik2 badan dier besar acam tuh..
terus jadi ketol2 macam ni..HIHIH..

Bila saya tengok gambar ni pulak..
saya teringin nak dapat badan macam dieorang..
boleh ke?boleh ke KAU HAQ..??
perghh..kalau la badan aku macam tu..gila best ar...
tapi harap2 aku tk lupa diri pas tuh...



ni Dia..rahsia mEreka..haha..
POLYTHERMAX HARDCORE>.
MEnambahkan Metabolisme dalam badan..
So functionnye..Makanan Cepat HAdam and cepat cerna..(SAMA la kan?)hahaa
Harganya RM190
(wu sapa nak boleh mesej)..
hahahaa..


SO..Bro Can U do it or not??
Can not?Why not??
HAHAHAA...
I trust ma self that i can do it to...
So Projek selama 2 bulan ni..
Go For it!.
GYM im Coming!...

AFTer 2 bulan...saya akan Post lagi akan perkembangan Projek ini..JIka BerHASILl..
APALUNAKKATA haaa....Doakan Saya..semoga berjaya..=)


Thursday, August 25, 2011

~luahan hatiku~



Aku...
Siapa aku..
Siapakah aku sebenarnya?..
Tatkalah aku melihat sang Suria,
Aku merasa suamnya cahaya..
ku daki gunung setinggi langit,
Semata-mata untuk mencari siapakah aku....

Kenapa aku..
Aku yang masih berlumuran maksiat..
aku yang kotor dengan Dosa..
kenapa harus begini..
Rakan Seperjuanganku ,tombang dek Dadah Durjana..
Merosakkan Akal Kurniaan..
Aku lah remaja yang mentah Akal..

Hati ni..Selalu tertanya-tanya..
Siapa Diriku sebenarnya..
Aku ingin mendekati Lazatnya Islam..
Tetapi,

Hati ini ibarat ditimpa Bejana yg penuh..
Kelat lidah memerdukan Ayat Suci Mu..
SEBAK..
Kenapa aku tidak boleh mensyahdukanYA.
(-_-)

Allah Hu Robbi.
Tolong hambamu Yang Lemah ini..
Hatiku bernanah dek Dosa-dosa..

Jiwa Ku berdarah Dek Kegelapan yang merasuk..
Imanku Berpuing-puing Dek Godaan Dunia..


Saat aku melihat bulan Purnama..

Ku Didamaikan oleh Syahdu Bayu Senja..
Sang Cengkerik bernyanyi Zikir..
Aku melihat Kegelapan Dunia ini..
Alangkah Besar SiPenciPta Kita..
Besarnya Alam hanya Ditadbir dengan Satu Ungkapan..
"KUn Faya-Kun"..

Tuesday, August 16, 2011

Malam Lailatul Qadar(malam Seribu Bulan)





LAILATULQADAR MALAM YANG DINANTI OLEH MUKMIN
  
    10 akhir Ramadhan adalah merupakan di antara malam-malam yang penuh dengan keberkatan dan kelebihan yang tertentu. Malam-malam ini adalah merupakan malam yang ditunggu-tunggu oleh seluruh orang mukmin. Bulan Ramadhan, Al Quran dan malam Lailatulqadar mempunyai hubungan yang rapat antara satu sama lain sebagaimana yang diterangkan di dalam kitab Allah dan hadis Rasulullah s.a.w. di antaranya firman Allah s.w.t.

 
Maksudnya: "Sesungguhnya kami menurunkan Al-Quran pada malam Lailatulqadar dan apakah yang menyebabkan engkau mengerti apa itu Lailatulqadar. Lailatulqadar lebih baik daripada 1000 bulan. Pada malam itu, para malaikat dan Jibril turun dengan keizinan daripada Tuhan mereka untuk setiap urusan. Malam ini sejahtera hingga terbit fajar".

Tanda Malam Lailatulqadar


 

 
Para alim ulamak r.h. menyebutkan beberapa tanda atau alamat berhubung dengan malam Lailatulqadar:

 
  • - Ada yang berkata orang yang menemui malam Lailatulqadar ia melihat nur yang terang benderang di segenap tempat hingga di segala cerok yang gelap gelita.
  • - Ada pula yang berkata ia mendengar ucapan salam dan kata-kata yang lain dari Malaikat.  
  • - Ada juga yang berkata ia melihat segala benda termasuk pohon-pohon kayu rebah sujud.
  • - Ada pula yang berkata doa permohonannya makbul.
     Imam Tabari r.h. memilih kaul yang menegaskan bahawa semuanya itu tidak lazim dan tidak semestinya ia dapat melihatnya kerana tidak disyaratkan melihat sesuatu atau mendengarnya untuk menemui malam Lailatulqadar...

Jadi kepada Blogger2 semua..Abg Bro menyeru kepada Semua untuk bertungkus lumus mengejar dan mencari malam Lailatu Qadar nanti..bukan malam lailaitul qadar jek kite berIbadah..Tetapi Malam2 yang lain juga perlu.DiGalakkan ..OK..

Semoga Anda Semua BErjaya..Assalamualaikum~..

 

 

 

 

Monday, August 8, 2011

YAAllah,hampir 2 minggu aku tidur??





Assalamualaikum semua?...Sehat tak ni??YaAllah..Dah Hampir 2 minggu Abg Bro Tidur..Bukan Tidur Bermimpi..Tapi dah hampir 2 minggu Abg Bro tak Jengguk Blog ni..Rindu Sangat dah ni..Dah Masuk Pun Bulan yang Kita Nanti2kan ..Ye tak?hehe..hari ini dah masuk hari ke 9 berpuasa..mesti penat kan?lepak?tak bermaya..kan3?tapi takpe.Penat sekarang.Nanti Mudah-mudahan semasa kita dipadang Arafah,Dapat lah kita meminum air telaga Al-Kautsar..Yang dapat menghilangkan hausnya dipadang masyar lagi berpanasan MAtahri Sejengkal.huh..Sabar yek..

YOU CAN DO IT??OR NOT??hehe...terpulang pada iman masing2..
sebenarnya Abg Bro bukan Sengaja tak nak jengguk blog ni..Tapi Sebab WIFI Tempat ABg.B Blaja ni Internet dier macam ntah lahhh...susah nak terangkan macam apa..tapi memang sakit juge hati ni..nasib baik lah Bulan Ramadhan..hahaha...SABAR..ni Boleh buka internet pon sebab Abg.B ader dapat Satu Software ini yg boleh lepasskan BYPASS WIfi Campus.heheh...Seronok rasanya..hmmmmmmm....

OK lah..sampai sini saja lah..Abg Bro nak siapakan Asignment sket..pastu nak tidur dah...hahah...K ...GUUD NITE SEMUA!>Salam`~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...